HTML

LMP Békés 2009-2014

a Lehet Más a Politika (LMP) párt Békés megyei egykori tagjai véleménye néhány ügyről

Mottó

"Ha az értelmes és tisztességes emberek távol tartják magukat a közügyektől, akkor a közügyeket ostoba és semmirekellő emberek fogják intézni."

/Széchenyi István/

Honlapunk hírei

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Kapcsolat

Gál Anita
gal.anita@lehetmas.hu

  • Adószám: 18199260-1-42
  • Nyilvántartási szám: 13284/2009 (Fővárosi Bíróság, határozat: 60043 / 2009.5)
  • Országos nyilvántartásbeli azonosító: 540/2009
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: 02846
  • Bankszámlaszám: 103000021050637449020191 IBAN: HU10 1030 0002 1050 6374 4902 0191 BIC/Swift: MKB HU HB

Blog

A Lehet Más a Politika békés megyei jelöltjei:

  • 1. sz. választókörzet, Békéscsaba: Gál István Elek
  • 2. sz. választókörzet, Gyula és környéke: folyamatban
  • 3. sz. választókörzet, Békés és környéke: folyamatban
  • 4. sz. választókörzet, Szeghalom és környéke: Földi Mihály
  • 5. sz. választókörzet, Szarvas és környéke: Fonád Zoltán
  • 6. sz. választókörzet, Orosháza és környéke: Fanaczán Istvánné (Szuchánszki Márta)
  • 7. sz. választókörzet, Mezőkovácsháza és környéke: Grószné Zsóri Irén

Továbbküldhető összefoglaló a jelöltjeinkről itt: http://data.hu/get/2204418/jeloltekrol_osszefoglalo.doc.html

Lehet-e milliárdos tőkeerő híján felvenni a küzdelmet a parlamenti pártokkal? Lehet-e ismert, rutinos arcok nélkül nekivágni a versenynek? Lehet-e jól felépített szervezet nélkül kampányt csinálni?

Bevalljuk: továbbra is egy tanulási folyamatban vagyunk: tanuljuk, hogyan kell(ene) működnie egy pártnak helyben, ill. országosan. Nincs előttünk jó példa, így sokszor magunknak kell kitaposni az ösvényt, ami sok energiát igényel. De büszkén jelenthetjük be: Békés megye 7 egyéni választókörzetéből 6-ban van már alkalmas jelöltünk, s a 7.-ben is folynak még tárgyalások. Ez egy csecsemőkorú, 2008 őszén alakult szervezet teljesítménye. Úgy tűnik itt is igaz: a lelkesedés, az odaadás, a felelősségérzet és persze a kreativitás százmilliókat ér.

Az ajánlószelvény-gyűjtés és végső soron a tavaszi választás tétje az, hogy esélyt kapjon egy friss, tiszta csapat arra, hogy megmutathassa magát és egy merőben másfajta politizálást.

Kérjük minden barátunkat, szimpatizánsunkat, hogy segítsen a jelöltjeinknek abban, hogy összegyűjtsék a körzetenként szükséges 750 db ajánlószelvényt! A fent található elérhetőségeken tudják felvenni jelöltjeinkkel a kapcsolatot, s tudnak bekapcsolódni az irdatlanul nehéz, ám örömteli, közös munkába.

S végül a jelöltjeink bemutatkozói:

1. sz. vk.: Gál István Elek

51 éves vagyok. Életem két településhez kötődik: Elekhez és Békéscsabához. Abban a szellemi légkörben nevelkedtem Eleken, hogy nem számít, ki milyen nemzetiségű, az számít milyen ember. Közgazdásznak készültem, majd a Vidia és Röviköt kereskedelmi cégeknél és a Húskombinátnál fizikai munkát végeztem. Dolgoztam az Eleki Tanácsházán.

Képesítés nélküli nevelő voltam a Jaminai 11. általános iskolában. A Patyolatnál az adminisztráció számítógépes fejlesztését végeztem.

1995 óta a Mezőgépnél (új neve: Linamar) gyártás előkészítő programozóként a fejlesztési lehetőségek keresése, a napi kihívások töltik ki a munkaidőmet.

1989-ben léptem a Fidesz-be és aktívan politizáltam Csabán, Eleken és a megyénél.

1991-től 3 évig kiadtam és szerkesztettem az Eleki Demokrata című újságot, mert meggyőződésem, hogy a demokrácia alapja, hogy a közösség tudjon az őt érintő döntésekről, s legyen helye a problémák nyilvános megvitatásának.

94-től független önkormányzati képviselőként Eleken bizonyítottam, hogy lehet a közösség érdekében dolgozni. 98-ban lemondtam, mert egyéni és csoportérdekek uralták a testületet.

Ezután csak munkámnak és családomnak éltem hosszú évekig. Feleségem angolt tanít a Jankay kétnyelvű iskolában, lányaim egyetemisták Budapesten a Corvinuson és az ELTE-n.
2009-ben a közéleti csalódások után újra láttam ébredni a reményt, amikor megjelent a Lehet Más a Politika. Politikai irányultsága, programja egyesíti az igazságosságot, a szabadelvűséget, a nemzeti közösségvállalást s a környezetvédelmet.

A politika az elmúlt húsz évben annak a foglya, hogy a pártok nem az eredményeikkel, jó programjaikkal akarnak meggyőzni, hanem gyűlölet- és félelemkeltéssel. A Lehet Más a Politika a demokráciát az együtt gondolkozás, együtt döntés és együtt cselekvés eszközének tartja, melyet a hatalmi csoportosulások kezéből az egyszerű választópolgárok kezébe akarja adni. S egy olyan programot készíteni, amely komplexen kezeli a hazánk minden területét érintő gondokat.

Ez a párt a megoldásokat keresi, nem az ellenséget.

Elérhetőség: Bcs, Könyves u. 49/1., galistvanelek@gmail.com, 30/8322826

4. sz. vk.: Földi Mihály

Magamról és családomról: Füzesgyarmaton születtem 1965-ben, azóta itt van az állandó lakcímem, annak ellenére, hogy korábban a tanulmányaim, vagy a munkám máshova szólítottak. Jelenleg is kétlaki vagyok, Budapest a második tartózkodási helyem. Szüleim Füzesgyarmaton dolgoztak, én is itt nőttem fel, itt jártam általános iskolába. Anyám szeghalmi, Apám körösladányi származású. A gyermekeim jelenleg Budapesten laknak, a nagyobbak (az egyik fiam és a lányom) már gimnazisták. A kisebbik fiam, általános iskola második osztályába jár.

Szakmai tanulmányokról és munkatapasztalataimról: Kertészmérnökként 1986-ban végeztem Kecskeméten. A füzesgyarmati „Vörös Csillag TSZ”-ben – mely az első munkahelyem volt - agronómusként dolgoztam. Miközben a katonaidőmet is letöltöttem, másoddiplomámat is megszereztem áruforgalmazási szakirányban. Ezirányban is igyekeztem kipróbálni képességeimet, - egy „Vörös Csillag” háztáji hagymaszállítmány MDF piacon való értékesítését sikerült megszerveznem 1989-ben. A terv nem aratott osztatlan sikert, le is fújták az akciót, ezért éreztette is velem a tsz-vezetés, hogy mennem kell, ekkor hagytam el a falut először…

A termálvizes kertészkedés érdekelt, részben azért is, mert vidékünk a geotermikus energiákban gazdag, így a Szegedi „Új Élet” Tsz kertészetében vállaltam munkát, ahol telepvezetőként dolgoztam. Ott voltam tsz-tag is a szövetkezet felbomlásáig.  A munkámhoz kapcsolódó feladatok miatt a növényvédelmi szakmérnöki diplomámat (1992) is meg kellett szereznem.

Tekintettel arra, hogy a vegyszerekkel sosem tudtam megbarátkozni, így inkább a szelídebb módszerek érdekeltek, - mint például az ökológiai (bio) gazdálkodás - melyet hobbiként illetve másodállásban őstermelőként végzünk családommal (édesapámmal) együttműködésben a mai napig.

A kertészkedés és a termálvíz hasznosítása továbbra is érdekelt, ezért megpályáztam és  megnyertem képviselő-testület bizalmát a helyi fürdő vezetésére, amit 2000-ig végeztem.

A termálvíz sokoldalú hasznosítását megcélzó fürdős pályázatomban szereplő elképzeléseimet sajnos nem tudtam megvalósítani, mert az önkormányzat új vezetésének szándékai mások voltak. Így a részben önálló intézmény vezetésének feladata már nem jelentett igazi kihívást, ezért visszatértem az eredeti szakterületemre.

2000-től ismét főállásban mezőgazdasággal, – annak speciálisan az élelmiszer biztonságot és a környezet- és természetvédelmet is érintő területével – azaz az ökológiai gazdálkodással foglalkozhattam, termelési ellenőrként (Biokontroll Hungária KHT). Munkám során megismertem nagyon sok ökológiai (bio) gazdálkodót országszerte, de tanulmányozhattam a külföldi gyakorlati példákat is Európa szerte.

2007-től a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium főtanácsosaként részt vehettem az Európai Unió Bizottságának (Standing Commitee of Organic Farming) munkájában, a hazai tagállami érdekeket képviselve a vonatkozó új uniós szabályozás kidolgozása képezte feladataim fő részét. Mint szakreferens, koordináltam a hazai tagállami álláspont kialakítását, de részt vettem egyéb agrár-környezetgazdálkodási feladatok megoldásában is. 2009-ben, megbízatásom (munkaszerződés) lejártakor sikeres munkám és szakmai tapasztalataim elismeréseként az FVM elismert szakértői kinevezésben részesültem. Tapasztalataimat szaktanácsadóként, valamint a családi gazdaságunk működtetése során próbálom hasznosítani.

Civil mozgalmi tevékenységek (csak röviden, a teljesség igénye nélkül):

  • Biokultúra (Egyesület) Szövetség: www.biokultura.org (korábban vezetőségi tag, tag)
  • Palocsa Egyesület: www.palocsa.hu (tag)
  • Szelíd Energia Alapítvány (kuratórium elnök)
  • Növényvédő mérnöki és növényorvosi kamara (tag)

Politikai küldetés: A rendszerváltás előtt nem vettem részt az „egypárti” politizálásban, a csendes többséghez hasonlóan megvetettem azt a rendszert. Az LMP vezetése és a helyi szimpatizánsok felkérésére vállaltam jelöltséget, hogy lehessen más a politika, legyen más alternatíva is a közéletben, mint az országgyűlés jelenlegi pártjai, vagy a szélsőségek. Szerintünk a jelenlegi állapot fenntarthatatlan, a változtatás létfontosságú, ha nem így gondolnám, nem lennék ebben a csapatban!

A rendszerváltás előtt, nyolcvanas évek végén már kerestem a helyemet a közéletben is, hallgatóként bekapcsolódtam az ellenzéki mozgalomba. Egy balatonszárszói rendezvényen (1988) pártoló tagként csatlakoztam a kortárs „FIDESZ”-hez, ami nem tartott sokáig…

Az első szabadnak mondott választásokon 1990-ben a zöldeket támogattam. 1994-ben már jelöltjük voltam (Zöld Alternatíva). Korábbi munkatapasztalataim is igazolták a bölcs mondást, miszerint „próféta nem lehet senki sem a hazájában”. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy nekünk kellene döntenünk a jövőnkről. Az nem maradhat úgy, hogy folytatódjon a mi pénzünkből az a cirkusz, amit a jelenlegi országgyűlési pártok folytatnak, a mi kárunkra és a gyermekeink jövőjének a rovására…

A „Lehet Más a Politika” párt programját és vezetőit hitelesnek találtam, ezért úgy gondoltam, hogy a nekem bizalmat ígérők szándéka szerint vállalom a jelöltséget. Így reményeim szerint felelősen gondolkodó polgártársaimnak elfogadható választási lehetőséget adhatunk azzal, hogy az LMP-t minél többen választhatják a 2010-es országgyűlési választáson. Tisztában vagyunk azzal, hogy pénz nélkül, egy év alatt nem lehet átütő sikereket elérni, de „dolgozni pontosan szépen”, tisztességesen, és következetesen lehet csak az elismertséget megszerezni. Ennek a folyamatnak ez most a kezdete lehet.

Elérhetőség: foldimiska@gmail.com, 30/4677742

5. sz. vk.: Fonád Zoltán

1965. november 10-én születtem Salgótarjánban.

Általános és középiskolai tanulmányaimat itt végeztem el jó eredménnyel, majd 1992-ben, az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán földrajz – testnevelés szakos tanári diplomát szereztem.

Ezen végzettségem mellé 1998-ban felsőfokú népi játszóház vezetői és népi szövő oktatói, 2004-ben számítástechnikai szoftver – üzemeltető és Web tervező, 2008-ban a Pécsi Tudományegyetemen testnevelő tanári képesítést szereztem.

1980-tól foglalkozom gyerekekkel, felnőttekkel. Ezen tapasztalatok alapján több országos rendezvény és tábor szervezésében, lebonyolításában, klubok és csoportok létrehozásában vettem részt.

A Főiskola befejezése után 1992 - 1995. között, egy borsodi faluban kezdtem el tanítani.

Tanítványaim között nagy számban voltak cigány származású tanulók. A három év alatt, a sport segítségével nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítani velük, elfogadtak.

15 éve, feleségem révén kerültem Szarvasra és nagyon megszerettem ezt a kisvárost, kötődöm hozzá. Bár „hegyi” ember (Salgótarjáni születésű vagyok) lévén nagyon féltem a sík tájtól, de ez a vidék ligeteivel, Körös partjával, fás területivel az otthonlét érzetét kelti bennem.

Az általunk létrehozott Napra-Forgó Alkotóház és Galéria réven aktívan részt veszünk a város kulturális életében, annak alakításában.

Munkám során (tanárként dolgozom) sok itt élő emberrel ismerkedtem meg, elbeszéléseikből lassan kibontakozott előttem, a mai „Viharsarok” képe. Munkahelyek, úthálózat és lehetőségek hiánya. Az LMP képviselőjelöltjeként ezek megváltoztatásán szeretnék munkálkodni, és azon, hogy a politika szolgálja az embereket, és ne az emberek a politikát.

Elérhetőség: Szarvas, Vasút út 45/A, fonad@szarvas.hu, 70/6123739

6. sz. vk.: Fanaczán Istvánné Szuchánszki Márta

14 éve élek Orosházán, előtte Tótkomlóson laktam. Közgazdasági szakközépiskolai végzettségem van, de jelenleg kétkezi munkásként az orosházi konzervgyárban dolgozom. Voltam postai alkalmazott, dolgoztam biztosító társaságnál, és TSZ-ben is. Hosszú évekig kereskedő vállalkozó voltam. Megfordultam az élet minden olyan területén, ahol a hétköznapi emberek vannak jelen, így testközelből tapasztalom a mindennapi megélhetési küzdelmet. Tudom milyen munkanélkülinek lenni, tudom milyen több gyereket kispénzből eltartani, hiszen én is három gyermekemet nevelem nehéz körülmények között.

Soha nem akartam politikai pályát, de most úgy érzem, tennem, tennünk kell valamit azért, hogy ne mások döntsenek a fejünk felett, hanem mi, a "kis emberek" is beleszólhassunk a politikába. A demokráciát nekünk kell működtetni. Megoldásokat kell keresni, nem ellenséget.

Jelenleg a parlamenti pártok hitelüket vesztették. Az LMP az egyetlen olyan párt, amely véleményem szerint hiteles választ tud adni Magyarország problémáira. Nem tesz különbséget ember és ember között, nem állnak mögötte gazdasági lobbik, nem érdekcsoportokat képviselnek, hanem a tenni akaró, tisztességes állampolgárokat.

Elérhetőség: Földvári u. 15., szuchanszkimarta@freemail.hu, 30/6395049

7. sz. vk.: Grószné Zsóri Irén

1955-ben születtem. Az eltelt 54 évből csak 14 évet laktam Békéscsabán a többit időt szülőfalumban, Bánkúton éltem le.

Először az érettségi vizsgát tettem le, majd vízépítés-vízgazdálkodási képesítést szereztem.

Ezt követően környezetvédelmi szakelőadó lettem, rá pár évre pedig az auditori képesítést is megszereztem. Ezeken kívül még van boltvezetői és szakács vizsgám is.

Dolgoztam adminisztrátorként, műszaki rajzolóként, laborosként és műszaki előkészítő technikusként.

Mindezek ellenére a rendszerváltás óta nincs munkahelyem! Nem azért, mert nem kerestem, hanem azért, mert vidéki vagyok, nő vagyok, gyerekeim vannak és nem utolsó sorban azért, mert soha senkitől nem kértem protekciót.

Mivel Medgyesegyházához tartozik Bánkút közigazgatásilag, így örök kisebbségben van az egész falu. Hozzánk nem jutnak el nagyobb beruházások, vagy, ha eljutnak nagyon silány minőségben pl. a frissen épített úton zöldül a fű, vagy éppen a vízvezeték nem épül meg, de átveszik, és hasonlók. Ezeket az ügyeket és a még adódókat, mint részönkormányzati képviselő próbálom a medgyesegyházi képviselő testület elé terjeszteni. Legutóbb a vízproblémánkkal egészen az adatvédelmi ombudsmanhoz kellett fordulnom.

A rendszerváltás óta nem az számít, hogy ki, mit tud, hanem az, hogy ki kinek a rokona, jó barátja. A korrupció országa lettünk. Ezt látom mindenütt a környezetemben és most már ezzel van tele a sajtó is. A vidék állapota szánalmas képet mutat, már azért is vérre menő harcok folynak, hogy közmunkára vegyék fel az embert. A napszámosokat kihasználják, sokukat rabszolgaként tartják, mert télen a gazdától pénzt kérnek kölcsön, hogy éhen ne haljanak és nyáron csak kenyérre és cigire kapnak pénzt, mert a többit levonják. Sajnos tudom milyen ez az élet, mert én is jártam napszámba, hiszen három gyereket kellett felnevelnem jóformán a semmiből. Nem csak lelkileg, de testileg is belerokkantam ebbe az életbe. Tavaly leszázalékoltak, így most már nem csak a férjem, hanem én is kapom a 27000 forintot amiből "bőségesen" meg lehet élni, mert dolgozni nem tudunk.

Életemnek ezen a mélypontján hallottam először az LMP-ről. Én már nem vártam semmit a politikától, mert az addigi tapasztalataim szerint csak a hazudozáshoz és a pénzharácsoláshoz értenek a politikusok. Ez a párt viszont teljesen más! Nem a gyűlölködésre épít, hanem az együtt gondolkodásra. Arra próbálja rávenni az embereket, hogy legyenek közreműködők egy valódi demokráciában, ne hagyják következmények nélkül az igazságtalanságot, a korrupciót, a megkülönböztetést.

Ne válasszuk az elbukottakat, mert a macskának is csak hét élete van....és azért azt nem kell megvárni! Válasszuk az új pártot az LMP-t, mert ők a vidékre is gondolnak!

Elérhetőség: Medgyesegyháza-Bánkút, Árpád 7., zsori.iren@gmail.com, 70/3194558

Címkék: jelöltek evk

A bejegyzés trackback címe:

https://lmpbekes.blog.hu/api/trackback/id/tr761747684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása